به وب سایت شرکت بازرسی مهندسی آراد خوش آمدید ۴۰۶۶۳۳۶۲ (۰۲۱) info@aradco.ir

بلاگ

الزام بازرسی و اخذ گواهینامه ادواری (سالیانه) آسانسور


کلیه آسانسورها می بایست به صورت سالیانه مورد بازرسی قرار گیرند و گواهینامه استاندارد یک ساله اخذ نمایند و این مسئولیت به عهده مالکان و مدیران ساختمان می باشد.

در استفاده از آسانسورهای هر ساختمانی از قبیل ساختمان های مسکونی، بیمارستان، هتل، مراکز خرید، ادارات و ... همواره انتظار داریم به صورت سالم و بدون هیچگونه خطری، با آرامش و اطمینان خاطر به مقصد برسیم و این امر صرفا با عمومی کردن فرهنگ استانداردسازی آسانسورها ممکن بوده و استفاده از یک آسانسور ایمن و استاندارد نه تنها حق همه شهروندان، بلکه مطالبه عموم مردم است.

بنابراین کلیه آسانسورها برای تضمین ایمنی، علاوه بر خدمات سرویس و نگهداری ماهیانه، نیاز به بازرسی سالیانه دارند و این مهم بر عهده شرکت های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران (مرکز ملی تایید صلاحیت ایران) می باشد که وظیفه بازرسی و قضاوت حرفه ای برای کلیه کالاها از جمله آسانسور را دارند.

شرکت های بازرسی صحت عملکرد کلیه قطعات و اجزا ایمنی آسانسور را به صورت سالیانه بر اساس استاندارد ملی 1-6303 بررسی کرده و ایرادات احتمالی را برای رفع به شرکت سرویس و نگهداری آسانسور گزارش نموده و بعد از اطمینان از ایمن شدن و تطابق کامل با استاندارد تایید کرده و گواهینامه استاندارد و ایمنی یکساله صادر می نماید که این امر مهم علاوه بر خدمات سرویس و نگهداری ماهیانه و در واقع بررسی و تایید صحت نحوه خدمات سرویس و نگهداری در مدت یکسال می باشد.

لذا آسانسورها می بایست با درخواست مالکان و مدیران ساخـتمان از شرکت های بازرسی، بدوا پس از نصب اولیه و همچنین به صورت سالیانه، بازرسی شده و برای تضمین ایمنی و اطمینان خاطر در زمان استفاده، گواهینامه استاندارد و ایمنی داشته باشند.

همچنین در صورت تعمیرات اساسی و تغییر در قطعات ایمنی آسانسور توسط شرکت های سرویس و نگهداری بر حسب ضرورت و تامین ایمنی استفاده کنندگان، تغییرات و تعمیرات به عمل آمده می بایست توسط شرکت های بازرسی مورد بررسی قرار گرفته و از استاندارد بودن قطعات منصوبه و تغییرات ایجاد شده اطمینان حاصل نمود.

بازرسی ادواری و سالیانه آسانسور در سراسر دنیا امری جاافتاده و مورد مطالبه عموم مردم بوده و تمامی مدیران و مالکان ساختمان های دارای آسانسور ملزم به اخذ گواهینامه ایمنی و استاندارد آسانسور به صورت سالیانه می باشند. امید است با فرهنگ سازی های لازم و درک اهمیت ایمنی در سراسر کشور بتوانیم شاهد ایمن بودن کلیه آسانسورهای نصب شده و مورد استفاده باشیم.

مهدی سلیمان نژاد

مدیر فنی بازرسی آسانسور و پله برقی