به وب سایت شرکت بازرسی مهندسی آراد خوش آمدید ۴۰۶۶۳۳۶۲ (۰۲۱) info@aradco.ir

آسانسور

آسانسور

شرکت های سازنده، فروشنده، متخصصین فعال در حوزه نصب، مالکان و مدیران ساختمان ها و حتی کلیه استفاده کنندگان می بایست بر اساس مسئولیت قانونی و حقوقی خود از الزامات (قوانین، مقررات، استانداردها) مربوط به صنعت آسانسور اطلاع کافی داشته و رعایت نمایند.

سازندگان قطعات آسانسور: سازندگان می بایست کلیه تولیدات خود را بر اساس استانداردهای مربوطه تولید و ساخت نموده و برای اقلامی که استاندارد اجباری دارند از سازمان ملی استاندارد ایران پروانه کاربرد علامت استاندارد را اخذ نمایند.

شرکت های فروش و نصب آسانسور: شرکت های فعال در حوزه فروش و نصب آسانسور می بایست با تسلط کامل به استانداردهای مربوطه به ویژه استاندارد ملی 1-6303 تمامی الزامات را در کلیه پروژه های خود رعایت نمایند.

متخصصین فعال در حوزه نصب، تعمیر و نگهداری آسانسور: کلیه فعالان صنعت آسانسور در قالب مدیر فنی، تکنسین، پرسنل شاغل در خدمات سرویس و نگهداری و سایر موارد می بایست نسب به الزامات ایمنی و قانونی و استانداردهای مربوطه اشراف کامل داشته و ضمن رعایت ایمنی خود در زمان نصب و ارائه خدمات، بتوانند ایمنی قطعی و کیفیت مطلوب را به مشتریان خود ارائه نمایند.

مالکان / مدیران ساختمان: مالکان و مدیران ساختمان در قبال منصوبات ساختمان به ویژه آسانسور مسئولیت خطیری داشته و می بایست با آشنایی به الزامات قانونی نسبت به تامین ایمنی آسانسور در زمان استفاده اطمینان یابند.

استفاده کنندگان: کلیه استفاده کنندگان آسانسور باید نکات ایمنی مندرج در پلاک داخل کابین را رعایت نموده و با شرایط استفاده ایمن از آن آشنا بوده و ضمن حفظ سلامتی، استفاده از یک آسانسور ایمن و با کیفیت را مطالبه نموده و آگاه سازی های لازم را نیز به دیگران انجام دهند.

در کشور ما استاندارد آسانسورهای برقی / کششی اجباری بوده و کلیه آسانسورهای نصب شده و یا در حال نصب می بایست گواهینامه استاندارد اخذ نمایند.

ما خدمات بازرسی و صدور گواهینامه برای آسانسورها را ارائه می نماییم و در طول چندین سال سابقه توانسته ایم با جلب رضایت صد درصدی مشتریان، عملکرد بی نقص و اثرگذاری در این صنعت داشته و ماموریت خود را در تامین ایمنی عمومی به نحو عالی به عمل آورده ایم.

برای درخواست بازرسی آسانسور به لینک سامانه مدیریت بازرسی آسانسور مراجعه نمایید.

جهت اخذ مدارک برای تشکیل و تکمیل پرونده به لینک فرمهای مورد نیاز مراجعه نمایید.

 

LIFT SHAFT

بازرسی چاه آسانسور

LIFT UNDER CAB

بازرسی زیر کابین و متعلقات

LIFT UP CAB

بازرسی روی کابین و متعلقات

LIFT CONTROL

بازرسی تابلو فرمان آسانسور

LIFT PIT

بازرسی چاهک آسانسور

  • بازرسی در زمان ساخت یا تولید قطعات آسانسور
  • بازرسی در زمان نصب
  • بازرسی های موردی به ویژه در زمان تعویض قطعات یا تغییرات در مشخصات فنی آسانسور
  •  بازرسی های ادواری یا سالیانه
  • بازرسی های اولیه پس از نصب

تامین ایمنی صد درصدی آسانسور: حفظ سلامتی حتمی استفاده کنندگان، حذف کلیه خطرات احتمالی، اطمینان خاطر در زمان استفاده، حفظ ایمنی پرسنل ارائه دهنده خدمات سرویس و نگهداری

ارتقا کیفیت عملکرد آسانسور: کاهش خرابی ها و توقف آسانسور، عملکرد مطلوب و بی نقص آسانسور، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری آسانسور، راندمان بالای کارکرد آسانسور

  1. درخواست کتبی بازرسی و یا ثبت درخواست در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور در سایت سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس: سامانه مدیریت بازرسی آسانسور
  2. ثبت اطلاعات مورد نیاز از جمله تعیین نوع و مورد بازرسی
  3. واریز هزینه های بازرسی بر اساس تعرفه های مصوب سازمان ملی استاندارد ایران مطابق لینک تعرفه های مصوب بازرسی آسانسور و یا فایل تعرفه بازرسی آسانسور
  4. ارائه مشخصات فنی آسانسور و گواهی خود اظهاری تاییدیه اجزا (مطابق فرم های پیوست)
  5. ارائه نقشه و محاسبات آسانسور (1- برای درخواست های بعد از تاریخ 1398/10/01 می بایست برمبنای ویرایش جدید ارائه شود. 2- برای بازرسی ادواری ارائه نقشه و محاسبات الزامی نمی باشد.)
  6. قرارداد سرویس و نگهداری یکساله (1- مدت اعتبار قرارداد سرویس و نگهداری بایستی حداقل یکساله باشد. 2- قرارداد سرویس و نگهداری بایستی توسط شرکت آسانسور ثبت نام شده در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ارائه گردد. 3- آدرس محل پروژه که بایستی بصورت ماهیانه سرویس و نگهداری شود، دقیقا در آن قید شود .4- این جمله باید در قرارداد سرویس و نگهداری قید شود: " مسئولیت حفظ و نگهداری از پلاک ظرفیت و پلاک شناسه ملی آسانسور در طول اجرای این قرارداد بر عهده شرکت سرویس و نگهدار می باشد. همچنین شرکت سرویس و نگهدار موظف است در صورت مخدوش شدن و یا برداشته شدن این پلاکها در طول اجرای قرارداد نسبت به نصب مجدد آنها در کابین اقدام نماید".)
  7. بیمه نامه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور در قبال استفاده کنندگان (1- تاريخ صدور بيمه نامه مسئوليت مدني حداکثر تا 15 روز تقویمی قبل از صدور گواهینامه مي‌تواند مورد قبول باشد. 2- بیمه گزار می تواند شرکت فروشنده آسانسور یا مالک ساختمان باشد ولی مدیر یا مالکان ساختمان بایستی به صورت بی نام جزء ذینفعان بیمه نامه باشند. 3- آدرس محل مورد بیمه و پلاک ثبتی مطابق پروانه ساختمانی درج شود. 4- ظرفیت و تعداد توقف بایستی در بیمه نامه قید شود.)
  8. جهت تکمیل مدارک به لینک فرمهای مورد نیاز مراجعه نمایید
  9. در صورت هرگونه سوال در خصوص بازرسی آسانسور و الزامات مربوطه می توانید به لینک پرسش و پاسخ های متداول بازرسی آسانسور مراجعه نمایید و یا سوال خود را به به آدرس ایمیل info@aradco.ir ارسال نمایید و در مدت زمان کمتر از 24 ساعت پاسخ خود را دریافت نمایید.